دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - Monday 19 November 2018
کد خبر : 4005
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
- بازدید

تبریز؛ «شهر نخستین»‌ در قونقا؛ آخرین در «مترو»+فیلم – اخبار تبریز بیدار

تبریز؛ «شهر نخستین»‌ در قونقا؛ آخرین در «مترو»+فیلم – اخبار تبریز بیدار http://tn.ai/1866218 به گزارش خبرگزاری تبریز بیدار از تبریز، این شهر در طول تاریخ همواره به عنوان شهر نخستین‌ها مطرح بود و حتی اولین قونقا به عنوان سیستم حمل و نقل درون شهری روی ریل با پیشران اسب را تبریز در تاریخ به نام خود ثبت کرده است. اما امروزه این شهر از نخستین بودن […]


تبریز؛ «شهر نخستین»‌ در قونقا؛ آخرین در «مترو»+فیلم – اخبار تبریز بیدار

http://tn.ai/1866218

به گزارش خبرگزاری تبریز بیدار از تبریز، این شهر در طول تاریخ همواره به عنوان شهر نخستین‌ها مطرح بود و حتی اولین قونقا به عنوان سیستم حمل و نقل درون شهری روی ریل با پیشران اسب را تبریز در تاریخ به نام خود ثبت کرده است.

اما امروزه این شهر از نخستین بودن فاصله زیادی دارد و هنوز اندر خم خط ۱ از پنج خط متروی تبریز است و تنها یک خط ۱۰ کیلومتری از چندین کیلومتر خط مطالعه شده به بهره برداری رسیده و در اختیار شهروندان است.

کاهش بار ترافیکی یکی از معضلاتی است که کلانشهر تبریز سالهاست با آن دست به گریبان است اما پروسه ساخت مترو از دهه ۷۰ مورد مطالعه قرار گرفت و در اوایل دهه ۸۰ ساخت آن آغاز شد.

پس از کش و قوس‌های فراوان بین دولت و شهرداری تبریز که هر کدام سهم ۵۰ درصدی در ساخت مترو دارند و بعضاً یکی یا هر دو به تعهدات مالی خود عمل نمی‌کنند، به جایی رسیده که پس از بیش از ۱۵ سال از آغاز به کار عملیات اجرایی آن، تنها ۱۰ کیلومتر از مترو در حال بهره برداری است و مسافران را از ایستگاه ائل‌گلی به میدان ساعت می‌برد.

مصطفی مولوی درباره عملیات احداث خط یک قطار شهری تبریز به تبریز بیدار گفت: خط یک که ۱۷ کیلومتر طول دارد، دو فاز به طول ۱۰ کیلومتر به بهره برداری رسیده و در صورت تامین منابع مالی آن، ۷ کیلومتر باقی مانده که پیشرفت خوبی دارد، تا ایستگاه لاله تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

وی در مورد خط ۲ متروی تبریز هم گفت: این خط با دو دستگاه TBM از سوی قرارگاه خاتم در حال اجراست ولی با مشکلات مالی مواجه است که به دنبال تامین فاینانس خارجی برای سرعت گرفتن پروژه هستیم.

به گزارش تبریز بیدار، تاکنون بیش از ۱۸۰۰۰ میلیارد تومان برای متروی تبریز هزینه شده که فقط ۱۰ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده اما با توجه به افزایش حجم ترافیک شهری، اتمام مترو مانند سایر کلانشهرها ضرورتی افزون یافته است که خط ۲ بیش از سایر خطوط به دلیل اتصال شرق و غرب و پوشش محل‌های پرترافیک از جمله بازار، استانداری، نمایشگاه بین المللی و دانشگاه آزاد اهمیت بیشتری دارد و برای آینده تبریز حیاتی به نظر می‌رسد.

باید دولت و شهرداری تبریز، هرکدام سهم ۵۰ درصدی خود را به موقع اختصاص داده و از ایجاد تاخیر در روند اجرایی آن به واسطه مشکلات مالی جلوگیری کنند.

تبریز؛ شهر نخستین‌ در قونقا؛ آخرین تبریز؛ «شهر نخستین»‌ در قونقا؛ آخرین در «مترو»+فیلم   اخبار تبریز بیدار

انتهای پیام/

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × سه =


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات