دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - Monday 19 November 2018
کد خبر : 4011
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
- بازدید

عضو کمیسیون آموزش ‌مجلس: آموزش و پرروش سال‌ها دانشگاه فرهنگیان را به حاشیه برد – اخبار تبریز بیدار

عضو کمیسیون آموزش ‌مجلس: آموزش و پرروش سال‌ها دانشگاه فرهنگیان را به حاشیه برد – اخبار تبریز بیدار http://tn.ai/1867784 به گزارش خبرگزاری تبریز بیدار از بناب، به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم بناب در مجلس، ضیاءالله اعزازی  با اشاره به رشد ۶ درصدی جمعیت دانش‌آموزی نسبت به سال گذشته اظهار داشت: آموزش و پرروش سال‌ها دانشگاه فرهنگیان را به حاشیه برد و برخلاف […]


عضو کمیسیون آموزش ‌مجلس: آموزش و پرروش سال‌ها دانشگاه فرهنگیان را به حاشیه برد – اخبار تبریز بیدار

http://tn.ai/1867784

به گزارش خبرگزاری تبریز بیدار از بناب، به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم بناب در مجلس، ضیاءالله اعزازی  با اشاره به رشد ۶ درصدی جمعیت دانش‌آموزی نسبت به سال گذشته اظهار داشت: آموزش و پرروش سال‌ها دانشگاه فرهنگیان را به حاشیه برد و برخلاف قوانین بالادستی مبنی بر جذب نیرو در سیستم آموزشی و تربیتی صرفاً این درگاه، این مهم رعایت نشد و اکنون که این وزارتخانه با کمبود شدید نیروی انسانی رو‌به‌روست و سالانه تعداد کثیری از نیروهای آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند که جذب از طریق این دانشگاه مجدداً مطرح شده است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش تنها با جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان رستگار می‌شود، توضیح داد: تا سال ۱۴۰۰ با وجود افزایش جمعیت دانش‌آموزی تعداد نیروی انسانی آموزش و پرورش کاهش می‌یابد لذا مواردی همچون برنامه‌ریزی درخصوص چگونگی حفظ توازن نیروی انسانی و جمعیت دانش‌آموزی و جذب نیروی کاربلد و قابل‌اعتماد ضروری است به همین دلیل باید دانشگاه فرهنگیان را بیش از این تقویت کرد چراکه صرفاً این دانشگاه می‌تواند چنین نیروهایی را برای آموزش و پرورش تربیت کند.

وی ادامه داد: اگرچه آموزش و پرورش حرکت‌هایی را برای جذب بیشتر نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان آغاز کرده اما ناچار است از طریق دیگر نیز جذب نیرو کند که این به معنای آسیب به سیستم آموزشی و تربیتی است.

اعزازی ملکی همچنین با اشاره به اینکه اگر نیروی انسانی پراکنده در آموزش و پرورش ساماندهی نشوند کلاس‌های درس، بدون معلم خواهند ماند، بیان کرد: اکنون آموزش و پرورش به دلیل کمبود معلم در برخی مناطق مجبور به ادغام کلاس‌ها شده تا هیچ کلاسی بدون معلم نماند که این موضوع آسیب‌های فراوان آموزشی و تربیتی به دنبال دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: باید با برنامه‌ها و طرح‌های جانبی کیفیت آموزشی را تقویت کرد چراکه تراکم بالای کلاس‌ها، تمرکز معلم و دانش‌آموز را کم می‌کند.

انتهای پیام/ش

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

برچسب ها :

ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − هشت =


تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات